Fot. Christina Morillo |
Z góry należy zaznaczyć, że wszyscy oni pracują metodami coachingowymi (Kaczmarek 2013, s. 75). Mentorzy budują relacje, które mogą utrzymywać się przez długi czas (całe życie). Mentoring sprowadza się często do wdrożenia podopiecznego w reguły panujące w społeczności. Coachowie również rozwijają relację, ale ukierunkowaną na cel, a po osiągnięciu go zazwyczaj relacja się kończy. Tutorzy pracują nad krótkoterminowymi celami i zadaniami dla uzyskania przez podopiecznego konkretnych kompetencji (Irby 2012, s. 116).
Bibliografia
- Irby, Beverly J. (2012): Editor’s Overview: Mentoring, Tutoring, and Coaching. w: Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning 20 (3), s. 297–301. DOI: 10.1080/13611267.2012.708186.
- Kaczmarek, Marcin (2013): Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej. w: Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica.
0 Komentarze
Wskaż błąd lub skomentuj