Procedura wydawnicza – wskazówki dla autorów

1. Wymogi ogólne

  • Teksty powinny być napisane przystępnym językiem i mieć charakter popularnonaukowy.
  • Programowo czasopismo jest apolityczne i areligijne – tematy nie mogą naruszać tej zasady.
  • Magazyn publikuje artykuły dotyczące bezpośrednio coachingu, a także tematy pokrewne, takie jak zarządzanie, pedagogika, dydaktyka czy szkolenia, zawsze w kontekście pracy coacha lub rozwoju osobistego. Tematyka może być szeroka, o ile wspiera praktykę i rozwój zawodowy coacha, zachowując charakter popularno-naukowy publikacji.
  • Redakcja Coach's Workshop kieruje się wartościami zawartymi w Kodeksie Etyki dla Redakcji. Proszę sprawdź, czy są zbieżne z Twoimi.

2. Zasady edytorskie i redakcyjne. Prosimy

  • Używać poprawnie znaków: dywiz (‐), półpauza (–), pauza (—); szczegóły: publications.europa.eu
  • Stosować cudzysłów polski „…”, nigdy “ ”, „ “ ani maszynowych ” ”.
  • Kropkę stawiać po cudzysłowie, np. „Orzeł wylądował”.
  • Nie dzielić ręcznie wyrazów ani nie justować spacjami.
  • Każdy akapit kończyć tylko klawiszem Enter.
  • Nie podkreślać adresów internetowych – należy usunąć hiperłącze.
  • Przecinki, kropki, wykrzykniki, znaki zapytania, średniki i dwukropki stawiać bez spacji przed.
  • Dywiz [-] stosować bez odstępów, np. „biało-czarny”, „1999-2000”.
  • Półpauzę – oddzielać spacjami, np. „we wtorek – lepiej”.
  • Tytuły czy tytuły części tekstu – bez kropki na końcu.

3. Cytowania i bibliografia

  • Styl cytowań: APA 7. Można użyć generatora: mybib.com.
  • W treści: (Nowak, 2022) lub (Nowak, 2021, s. 17).
  • Bibliografia końcowa:
    • tylko źródła faktycznie cytowane i przeczytane,
    • alfabetycznie wg nazwiska pierwszego autora,
    • prace tego samego autora – wg tytułów.
  • Przykłady:
    • Jabłoński, M., Jabłoński, A., Janulek, P., Dulęba, D., & Glenszczyk, M. (2025). Traktat o zasadach zarządzania dowodowego – przyszłość zarządzania.
    • Michalak, N. (2021, March 21). Ile snu potrzebuje człowiek... Wylecz.to. https://wylecz.to/psychologia...

4. Licencja i prawa autorskie

  • Autor akceptuje udostępnianie dzieła na licencji CC BY-NC-ND 3.0 PL.
  • Zabronione są: plagiat, autoplagiat, fałszowanie danych.
  • W razie błędów po publikacji – obowiązek poinformowania redakcji i przygotowania erraty, sprostowania lub wycofania artykułu.

5. Gwarancja i odpowiedzialność

  • Redakcja i wydawca nie ponoszą odpowiedzialności za błędy czy pominięcia, choć dołożono starań o rzetelność.
  • Autor odpowiada za oryginalność i poprawność treści.

6. Pozycjonowanie artykułu

  • Tytuł powinien być adekwatny do treści (nie jak w blogu).
  • Streszczenie (max. 700 znaków ze spacjami) pod tytułem – zawiera cel i rodzaj artykułu.
  • Słowa klucze: 2–8.
  • Nie umieszczamy pod tytułem mott, cytatów ani dodatkowych podtytułów.

7. Wartość merytoryczna

  • Tekst powinien odpowiadać 3–5 minutom czytania.
  • Bibliografia nie jest obowiązkowa, ale wskazana (na życzenie).
  • Każde cytowanie/parafraza wymaga źródła.
  • W wykazie końcowym muszą znaleźć się wszystkie prace cytowane w tekście.

8. Media społecznościowe

  • Autorzy zachęcani są do udostępniania artykułów w repozytoriach i mediach społecznościowych (Quora, LinkedIn, itp.), zawsze z poprawnym oznaczeniem źródła.
  • Komentarze i interakcje traktowane są jako forma ewaluacji.

9. Wsparcie AI

  • Można korzystać z narzędzi AI (np. ChatGPT, Claude, Copilot) do generowania pomysłów, pisania szkiców i redagowania.
  • Można je wykorzystywać do korekty i edycji.
  • Mogą służyć do analizy spójności i zgodności z wytycznymi.
  • Nasza polityka AI jest tutaj, zapoznaj się: akademia-nauki.eu/pl/polityka-korzystania-z-narzedzi-ai

10. Kontakt i terminy

11. Dla każdego artykułu autor powinien przygotować:

  • Tytuł zgodny z treścią,
  • Streszczenie (max 700 znaków),
  • Słowa klucze (2–8),
  • Tekst główny (3–5 minut czytania),
  • Dane autora (imię, nazwisko, e-mail, krótka nota bio).
Zmiany: 15.09.2025 17:48