Spotkanie Redakcji w co poniedziałek o 20:00
Twoja opinia w Google

poniedziałek, 9 stycznia 2023

„Kompetencje coachingowe nauczycieli. Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole". Lilianna Kupaj, Wiesława Krysa

Źródło: https://szkolacoachingu.edu.pl/produkt/dla-nauczycieli/kompetencje-coachingowe-nauczycieli-jak-rozwijac-potencjal-ucznia-w-szkole 

„Sukces zaczyna się w Tobie a kończy na dzieciach. W ten sposób każdy zyskuje: Ty – poczucie dobrze spełnionego obowiązku, uczeń- poważną szansę rozwoju swojego potencjału".

Słowa te nie są frazesem ani obietnicą bez pokrycia. Proponowane przez Liliannę Kupaj i Wiesławę Krysę rozwiązania, mogą zmienić Twoje życie, Nauczycielu! Wielokrotnie wracam do tej pozycji i wciąż odkrywam ją na nowo.

Zainteresowałam się nią ze względu na to, że to jedno z niewielu opracowań dotyczących praktycznych wskazówek zastosowania coachingu w edukacji.

Autorki, Lilianna Kupaj i Wiesława Krysa mogą pochwalić się dorodnym dobytkiem w postaci publikacji, książek o tematyce coachingowej, artykułów pedagogicznych a także doświadczeniem w coachingu i nauczaniu.

Książka wydana w 2014 roku, wydaje się wciąż czekać na swój wielki dzień, kiedy jej treści zostaną docenione i wejdą w powszechny użytek w edukacji. Autorki poruszają zagadnienia biorąc pod uwagę konteksty osadzone w polskich realiach od przemian technologiczno-cywilizacyjnych poprzez społeczne.

W tej niewielkiej pozycji zawiera się ogrom wartościowych treści dotyczących tworzenia relacji w grupie i z indywidualnym uczniem. Czytelnik dowie się czym jest komunikacja i obecność coachingowa. Odbiorca otrzyma wskazówki jak udzielić konstruktywnej informacji zwrotnej. Pozna sposoby zarządzania emocjami nauczyciela i ucznia. Niezwykle wartościowy jest model prowadzenia zajęć 4MAT, który jest precyzyjnie przedstawiony w tej pozycji. Ponad to, lektura pomoże rozpoznać style uczenia się. Dzięki takiemu doborowi narzędzi, potencjalni czytelnicy, głównie nauczyciele i pedagodzy, ale również trenerzy i rodzice, mogą nabyć nowych umiejętności, gdyż książka doskonale sprawdzi się w samokształceniu.

Walory dydaktyczne wzbogacone zostały poprzez gotowe formularze do natychmiastowego użycia. Znajduje się tu również wiele innych konkretnych wskazówek, narzędzi i pytań coachingowych.

Książka oferuje wiele przydatnych rozwiązań, do których można i należy wielokrotnie wracać. To co wybrzmiewa z tej pozycji, choć nie jest głównym wątkiem, to wnioski, które można wyciągnąć, iż ćwiczenia i narzędzia proponowanie przez autorki, pozytywnie wpłyną nie tylko na uczniów, ale również na samych nauczycieli. Jeżeli jesteś osobą związaną z edukacją, wychowaniem, szkołą, nie pożałujesz czasu spędzonego nad „Kompetencjami coachingowymi nauczycieli".

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Wskaż błąd lub skomentuj