V Cross w Lubniewicach: Cierpienie jest tymczasowe. Cel jest wieczny!

Wczorajszy bieg podczas V Cross w Lubniewicach to jedno z tych doÅ›wiadczeÅ„, które na dÅ‚ugo pozostanÄ… w mojej pamiÄ™ci. Trasa o dÅ‚ugoÅ›ci 12 km, prowadzÄ…ca wokół jeziora, wydawaÅ‚a siÄ™ na poczÄ…tku prosta, ale rzeczywistość szybko mnie sprowadziÅ‚a na ziemiÄ™. LeÅ›na droga, peÅ‚na kamieni, piachu i wzgórków, które wydawaÅ‚y siÄ™ nie mieć koÅ„ca, byÅ‚a prawdziwym sprawdzianem wytrzymaÅ‚oÅ›ci zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Choć biegÅ‚o siÄ™ ciężko, nie miaÅ‚em wÄ…tpliwoÅ›ci – cel, który sobie postawiÅ‚em, byÅ‚ jasny: pokonać trasÄ™ w godzinÄ™, bez wzglÄ™du na to, jak wielki ból mnie spotka.

Jak mawia David Goggins: "Motywacja jest tymczasowa. Kiedy chcesz osiÄ…gnąć cel, nie możesz polegać na motywacji – musisz rozwijać dyscyplinÄ™." To wÅ‚aÅ›nie dyscyplina byÅ‚a moim jedynym sprzymierzeÅ„cem podczas tego biegu. W trakcie kolejnych kilometrów ciaÅ‚o krzyczaÅ‚o o odpoczynek, ale mój umysÅ‚ byÅ‚ przygotowany na to, że cierpienie to jedynie chwilowy stan, coÅ›, co muszÄ™ zaakceptować, aby siÄ™gnąć po to, co dla mnie naprawdÄ™ ważne – pokonanie trasy w wyznaczonym czasie. Ból, piach pod nogami oraz kamienie wybijajÄ…ce rytm mojego tempa – to wszystko staÅ‚o siÄ™ częściÄ… procesu, przez który musiaÅ‚em przejść.

Jak powiedział Jocko Willink: "Dyscyplina to wolność." Dyscyplina była tym, co mnie uwolniło od myśli o rezygnacji. W chwilach, gdy każdy kolejny krok wydawał się niemożliwy, przypominałem sobie, że cierpienie to tylko chwilowy stan. Prawdziwa wolność, którą mogę poczuć, przyjdzie wtedy, gdy przekroczę linię mety, pokonując nie tylko trasę, ale i siebie.

Podczas biegu miaÅ‚em wiele momentów, w których myÅ›laÅ‚em o zwolnieniu tempa. Każde wzgórze wydawaÅ‚o siÄ™ wiÄ™ksze niż poprzednie, a każdy krok stawaÅ‚ siÄ™ coraz cięższy. Ale w gÅ‚owie nie byÅ‚o miejsca na wÄ…tpliwoÅ›ci. Joe Rogan powiedziaÅ‚ kiedyÅ›: "Dyscyplina jest tym, co robisz, kiedy nikt nie patrzy. To nie jest coÅ›, co robisz, bo jest Å‚atwe, ale dlatego, że musisz." MusiaÅ‚em. To nie byÅ‚ wybór. To byÅ‚o moje zobowiÄ…zanie wobec samego siebie. W tym biegu nikt nie mógÅ‚ mi pomóc – tylko ja mogÅ‚em zadecydować, czy dam z siebie wszystko, czy poddam siÄ™ przedwczeÅ›nie.

W trakcie biegu, kiedy ból narastaÅ‚, a trasa stawaÅ‚a siÄ™ coraz trudniejsza, pomyÅ›laÅ‚em: „To wszystko minie. Za godzinÄ™, za dwie – wszystko to bÄ™dzie tylko wspomnieniem, ale osiÄ…gniÄ™ty cel bÄ™dzie ze mnÄ… na zawsze.” To jest wÅ‚aÅ›nie klucz – ból jest chwilowy, ale satysfakcja z pokonania siebie i realizacji celu pozostanie na zawsze. To myÅ›l, którÄ… warto pamiÄ™tać nie tylko podczas biegu, ale w każdej trudnej sytuacji w życiu.

Kiedy wbiegÅ‚em do miasta, poczuÅ‚em chwilowÄ… ulgÄ™, ale jednoczeÅ›nie wiedziaÅ‚em, że najtrudniejsze kilometry jeszcze przede mnÄ…. Ostatnie kilkaset metrów to byÅ‚a prawdziwa walka – moje nogi byÅ‚y jak z oÅ‚owiu, a każdy oddech paliÅ‚ pÅ‚uca. Jednak to wÅ‚aÅ›nie w tych momentach najwiÄ™kszego wysiÅ‚ku zrozumiaÅ‚em sens słów Davida Gogginsa: "Kiedy myÅ›lisz, że jesteÅ› na granicy swoich możliwoÅ›ci, jesteÅ› dopiero na 40%." ByÅ‚o to przerażajÄ…co prawdziwe – wiedziaÅ‚em, że mogÄ™ jeszcze wiÄ™cej, choć ciaÅ‚o próbowaÅ‚o wmówić mi coÅ› innego. BiegÅ‚em, mimo, że każdy krok byÅ‚ bolesny. SkupiaÅ‚em siÄ™ na oddechu, na rytmie, na tym, co czeka mnie na koÅ„cu.

Kiedy przekroczyÅ‚em liniÄ™ mety, wiedziaÅ‚em, że to byÅ‚o coÅ› wiÄ™cej niż tylko bieg. To byÅ‚a walka o to, kim chcÄ™ być i co mogÄ™ osiÄ…gnąć, kiedy nie poddajÄ™ siÄ™ w obliczu trudnoÅ›ci. PrzypomniaÅ‚em sobie wtedy innÄ… myÅ›l Jocko Willinka: "Im trudniejsze wyzwanie, tym wiÄ™ksza satysfakcja z jego pokonania." ByÅ‚ to jeden z tych biegów, które nauczyÅ‚y mnie najwiÄ™cej o sobie.

PrzesÅ‚anie, które chciaÅ‚bym przekazać każdemu, kto czyta ten tekst, jest proste: ból i trudnoÅ›ci sÄ… nieuniknione, gdy dążymy do celów, które naprawdÄ™ majÄ… znaczenie. Ale to nie te chwile cierpienia nas definiujÄ… – definiuje nas to, jak reagujemy na te momenty. Cierpienie jest tymczasowe. Cel, który sobie wyznaczasz, zostanie z TobÄ… na zawsze.

Nie chodzi o to, aby być najszybszym, ale o to, by być konsekwentnym, wytrwaÅ‚ym i gotowym do walki z wÅ‚asnymi ograniczeniami. JeÅ›li dasz z siebie wszystko, nie ma znaczenia, jak wielkie bÄ™dÄ… wzgórza na Twojej trasie – pokonasz je. Biegaj, pracuj, dziaÅ‚aj – cokolwiek robisz, rób to z dyscyplinÄ…. Bo jak mówi Joe Rogan: "Sukces nie jest tajemnicÄ…. Jest wynikiem ciężkiej pracy, dyscypliny i nieustannego dążenia do celu."

    Dyscyplina to droga. Bieg to tylko poczÄ…tek.

Prześlij komentarz

0 Komentarze