Sensybilność rozumiemy jako wrażliwość, zrozumienie lub świadomość określonych potrzeb, problemów lub sytuacji. W kontekście osób niepełnosprawnych, sensybilność oznacza zdolność do empatii i zrozumienia wyzwań, z jakimi mogą się one spotykać na poziomie jednostek, jak i organizacji. Zdolność ta jest kluczową kompetencją organizacji. Oto nasze 5dlaczego:
- Inkluzja społeczna: organizacje, które są wrażliwe na potrzeby osób niepełnosprawnych, przyczyniają się do budowy bardziej inkludującego i równego społeczeństwa. Zapewnienie dostępu do zasobów i usług sprzyja integracji społecznej i wzmacnia #więzi społeczne.
- Równość szans: dbając o potrzeby osób niepełnosprawnych, organizacje wspierają ideę równości szans. Zapewnienie dostępu do edukacji, pracy, opieki zdrowotnej i innych usług dla wszystkich członków społeczeństwa, niezależnie od ich zdolności, jest fundamentem sprawiedliwego społeczeństwa.
- Dywersyfikacja perspektyw: organizacje, które uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych, korzystają z różnorodności perspektyw i doświadczeń. To może prowadzić do bardziej innowacyjnych rozwiązań, lepszej obsługi klientów i wzrostu zadowolenia pracowników.
- Zgodność z przepisami: organizacje, które nie spełniają tych wymagań, mogą narazić się na ryzyko konsekwencji prawnych i wizerunkowych.
- Dobry wizerunek i reputacja: organizacje, które wykazują troskę i zaangażowanie w uwzględnienie potrzeb osób niepełnosprawnych, budują pozytywny wizerunek i reputację. To może przyczynić się do wzrostu zaufania klientów, partnerów biznesowych i społeczności lokalnej.
Co o tym sądzicie? Jak ww. kompetencje można przypisać poszczególnym menagerom? W sumie, uwzględnianie potrzeb osób niepełnosprawnych nie tylko jest kwestią etyczną.
0 Komentarze
Wskaż błąd lub skomentuj